Witam wszystkich któży mażą o zbudowaniu rikszy rowerowej na podstawie tych które jeżdżą po indiach

 Na podstawie moich zdięć jak i podtekstów nad rysunkami będziecie mogli to zrobić w domowych warunkach.   

Odpisuje na wszystkie e-maile

 NR1*  Podstawą dobrej i wytrzymałen na obciążenie jest solidnie zespawana rama. Do jej zespawania zużyłem dwie elektrody. 

 ( spawałem natężeniem 160A)

 

Przyblizone wymiary ramy to 123 x 90 

NR2* Drugim etapem jest zeszlifowanie rdzy i pomalowanie jej farbą do betalu , kolor odpowiada waszym wymaganiom. Ja pomarowałem ok 2-3 warstwy kolorem czarnym.

NR4* JAk widzicie na zdięciach przy uzyciu aluminiowych kątowników zrobiłem usztywnienie w miejscu gdzie będzie się znajdować siedzenie dla przewożących pasażerów. Są one przykręcone przy użyciu najtańszych śrób do blachy. 

Kątowniki również zostały pomarowane ale już jedną warstwą farby ze względu na esteryczne wykonanie jak i na oszczędność, bo to i tak całe podwozie będzie przykryte płytą wiórową.

NR5*  Zębatka Napedowa. Poszukajcie taką od BMX zewzględu na szerową dziurę w środku. (puźniej będziecie wiedzieć dla czego)

Zębadkę zajebałem

Jakubowi Poznańskiemu

    Pamiętaj aby farbę znajdującą się na zębatce zeszlifować iż podczas jej przyspawania do osi naszej rikszy spaw nie złapie (w moim wypadku szlifowałem dricianą szczodką przymocowaną do wiertarki)

Takiej zębatki nie należy używać!

 NR6*Może komuś się przyda hak to nawszelki wypadek go zrobiłem i przymocowałem .

Problem

          ze

               śrubą.

NR7* Montaż zębatki 

  1. Na oś wsuwamy podkładkę lub jaki kolwiek pierścień o pożądanej średnicy.
  2. Nolejnie wsuwamy zębatkę a następnie jeszcze jeden pierścień.
  3. Wszystko starannie spawamy.
  4. Jeżeli nie uzyskaliśmy idealnego pionu zębatki należy tak jak w moim wypadku przykręcić w poprzech kilka glubych (nie cienkich) śrub.

         NAJWAŻNIEJSZE ABY ZACHOWAĆ W ZĘBADCE PION WZGLĘDEM OSI

  • ​Gotowy efekt widzicie na tych zdięciach

NR8*  Rozmiar łożysk nalezy dopasować do naszej osi pojazdu 3 kołowego . Łożyska zakładamy i spawamy do osi a następnie po oszlifowaniu kontówką, pilnikiem czy szczotką drucianą farby spawamy je do ramy.

Można tak jak ja dać usztywnienia i wzmocnienia.

                       NR9*  Otoczka na zębatkę . 

Otoczka na zębatkę jak sama nazwa skazuje otacza ją wokół.

                                    Po pomalowaniu

Sprayem

        wychodzi

                    fajny

                            efekt.

NR10*  Malowanie należy przeprowadzić tak aby wszystkie miejsca spawów zostały dokładnie pokryte dwiema warstwami farby, co zabezpieczy je przed korozją.

Kolejnym etapem jest zakupienie ramy roweru z jednym kołem przednim i dwoma kołami tylnimi


Darmowa strona domowa na Beepworld
 
Za treść tej strony odpowiedzialny jest wyłącznie jej
autor. Osiągalny jest za pomocą tego Formularza!